فیس‌بوک مخوف‌ترین شبکه‌ جاسوسی تاریخ است



جولین آسانژ گفت: "فیس‌بوک " بانک اطلاعاتی از نام و احوال و سابقه‌ی افراد است که کاربران به شکل داوطلب این داده‌ها را تکمیل می‌کنند و به دست خود در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی و در راس اش سرویس امنیتی آمریکا یعنی "سیا " قرار می‌دهند.


جولین آسانژ، بنیان‌گذار "ویکی‌لیکس " در گفت‌وگویی با نشریه‌ "راشیا تودی "، شبکه‌ اجتماعی "فیس‌بوک " را "مخوف‌ترین شبکه‌ی جاسوسی که تا به‌حال ساخته شده است " نامید.

آسانژ در گفت‌وگو با این نشریه‌ روسی گفته است به عقیده‌ی او "فیس‌بوک " بانک اطلاعاتی از نام و احوال و سابقه‌ی افراد است که کاربران به شکل داوطلب این داده‌ها را تکمیل می‌کنند و به دست خود در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی و در راس اش سرویس امنیتی آمریکا یعنی "سیا " قرار می‌دهند.


جولین آسانژ گفته است: هرکس که دوستی را به صفحه‌ی خود در فیس‌بوک اضافه می‌کند، باید بداند که به شکل مجانی دارد به سرویس امنیتی و اطلاعاتی آمریکا سرویس می‌دهد و بانک اطلاعاتی آن‌ها را تکمیل می‌کند. " اوالبته تاکید می‌کند که به هیچ‌وجه فکر نمی‌کند مالک اصلی "فیس‌بوک " دولت آمریکاست، اما این حقیقت که سرویس اطلاعاتی امنیتی آمریکا به داده‌های ثبت‌شده در "فیس‌بوک " دسترسی دارد، به اندازه کافی خطرناک و نگران‌کننده است.


آسانژ معتقد است: آمریکا هر زمان بخواهد می‌تواند فشار سیاسی و حقوقی لازم را به فیس‌بوک وارد کند تا این داده‌ها در اختیارش قرار گیرد.


آسانژ در گفت‌وگو با "راشیا تودی " از صنعت رسانه‌های جهانی و به‌ویژه رسانه‌های جریان اصلی نیز انتقاد کرده و گفته است این رسانه‌ها حقیقت را دست‌کاری شده در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهند و کار چندانی برای جلوگیری از وقوع جنگ یا مقابله با نظام‌های فاسد انجام نمی‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد