با دوست پسر/دختر قبلی که هنوز تلفن میکند، چگونه برخورد کنیم؟

دوست پسر/دختر قبلیتان مدام زنگ میزند و میخواهد با شما صحبت کند!؟  شما چند ماه پیش با او به هم زده اید و میخواهید که به کل فراموشش کنید!؟ چطور میتوانید با این تلفن های ناراحت کننده و در عین حال آزار دهنده برخورد کنید؟

 دستورالعمل

به چه چیزهایی نیاز دارید:

· جرات

· منشی تلفنی

· مهارت های تجسم فکری

· یک نقشه دوم برای زمانی که اوضاع از کنترل خارج میشود

· قدم اول:

اول باید واضح و روشن به دوست دختر/پسر سابقتان بگویید که همه چیز بین شما تمام شده است. به هیچ وجه نباید به او امید الکی بدهید. اگر بعد از به هم زدن با او دوستانه رفتار میکردید و فکر میکنید که او این رفتار شما را چیزی بیشتر از یک دوستی ساده برداشت کرده است، دیگر زمانش رسیده است که رفتار دوستانه را کنار بگذارید. لازم نیست در برابر او بیرحم و سنگدل رفتار کنید اما باید صادق و روراست باشید. باید قاطع باشید. وقتی دوست دختر/پسر سابقتان زنگ میزند، از زبان خاصی استفاده کنید، مثلاً بگویید، “لطفاً دیگه به من زنگ نزن”. اگر متوجه نشد همین جمله را آنقدر تکرار کنید تا متوجه منظورتان شود. گول نخورید و جواب سؤالهایش را که هزاران بار تا حالا جواب داده اید، ندهید.

·قدم دوم:

تکنیک های تجسم فکری میتواند به شما برای برخورد با این تماس ها کمک کند. وقتی دوست دختر/پسر سابقتان تماس میگیرد و شروع به چرت و پرت گفتن در مورد مسائل مختلف میکند، تخیلتان را به کار بیندازید. یک حباب پلاستیکی را تجسم کنید که به شما نزدیک میشود تا حصاری برای مراقبت از شما بسازد. کمی صدای جالب تخیلی هم به آن اضافه کنید. حالا با این حباب که دورتان قرار گرفته از دوست دختر/پسر سابقتان در امان هستید. هر حرف، هر تماس و هر آزار و اذیت دیگری از جانب او دیگر به شما برخورد نخواهد کرد.

قدم سوم:

اگر دوست دختر/پسر سابقتان همچنان به آزار و اذیت خود ادامه داد، آنوقت به او بگویید، “ازت میخوام که دیگه به من زنگ نزنی” و بعد گوشی را قطع کنید. این مثل یک هشدار میماند و اگر او این هشدار را نادیده بگیرد، آن وقت باید به سراغ نقشه دوم خود بروید. دفعه بعد که زنگ زد دیگر جواب تلفن او را ندهید اجازه بدهید برود روی منشی تلفنی. اینکار را آنقدر تکرار کنید تا خودش کم کم از زنگ زدن خسته شود.

قدم چهارم:

و آخر اینکه باید ببینید کی این اذیت ها خطرناک میشوند. اگر به هر صورتی احساس تهدید کردید، تردید نکنید و پلیس را در جریان بگذارید. شکسته شدن دل گاهی اوقات باعث میشود افراد غیرمنطقی رفتار کنند.

چطور تماسهای دوست پسر/دختر سابقتان را متوقف کنید

آیا با اینکه ماه ها از به هم زدنتان میگذرد اما دوست پسر/دختر سابقتان هنوز هم زنگ میزند؟ آیا نتوانسته اید هنوز به او بفهمانید که دوست ندارید دیگر تماسی با شما داشته باشد؟ میخواهیم به شما بگوییم که چطور تماس های او را متوقف کنید و زندگیتان را از سر بگیرید.

دستورالعمل

به چه چیزهایی نیاز دارید:

· اینکه واقعاً بخواهید دیگر با شما تماس نداشته باشند

· توانایی اولویت گذاشتن بر خودتان

· قدم اول:

به همه تماسهای او پاسخ ندهید. او دیگر مهمترین فرد در زندگی شما نیست و باید بداند که دیگر وظیفه ندارید مدام با او در تماس باشید. اگر سرتان شلوغ است، اصلاً جواب ندهید. مطمئناً باز هم زنگ میزنند اما شما هم باز جواب ندهید.

· قدم دوم:

وقتی جواب دادید با لحن بی تفاوت با او حرف بزنید. به هیچ وجه درمورد مسائل شخصی زندگی خودتان با او حرف نزنید. احتمالاً بیشتر او صحبت خواهد کرد و خیلی زود میفهمد که علاقه ای برای حرف زدن با او ندارید. البته این به آن شرط است که برای او روشن کرده باشید که دیگر رابطه ای با او ندارید.

· قدم سوم:

به هیچ وجه آغازگر رابطه با او نباشید. به هیچ وجه خودتان به او زنگ نزنید. این مسئله باعث میشود که امید الکی به او بدهید که انگار دوست دارید با او حرف بزنید یا باز رابطه داشته باشید. حتی اگر به خاطر به هم زدنتان احساس گناه میکنید اما به هیچ وجه با او تماس نداشته باشید. باید خودتان، زندگیتان و خوشبختیتان را قبل از او در نظر بگیرید. خوشبختی او دیگر مسئولیت یا وظیفه شما نیست.

· قدم چهارم:

اگر هنوز هم به شما زنگ میزند بهتر است که به او بگویید که آن رابطه دیگر برایتان تمام شده و فراموشش کرده اید. معمولاً خیلی سخت است که به دوست پسر/دختر سابقتان بگویید که دوست پسر/دختر تازه ای پیدا کرده اید اما اگر کار به اینجا بکشد باید این را به او بگویید. قاطع به او بگویید که دیگر حق ندارد به شما زنگ بزند.

· قدم پنجم:

اگر باز هم تماس ها تمام نشد دیگر به هیچ وجه جواب او را ندهید. حتی اگر روزی چند بار به شما زنگ بزند. شاید بد نباشد که چند ساعت تلفنتان را خاموش کنید. شما دیگر هیچ مسئولیتی در برابر او ندارید پس زندگیتان را از نو شروع کنید.

· قدم ششم:

اگر با همه این حرفها باز هم تماس ها ادامه داشت، اگر احساس خطر جدی کردید، بد نیست که پلیس را در جریان بگذارید. همچنین میتوانید شماره تلفنتان را عوض کنید.

نکات و هشدارها

این نکات به خیلی ها کمک کرده است.

خیلی مهم است که خوشبختی خودتان را مقدم بر خوشبختی دوست پسر/دختر سابقتان بدانید.

شاید اول کار این کار برایتان دردناک باشد که کسی که قبلاً دوست داشته اید را ناراحت کنید اما در طولانی مدت باعث میشوید که بفهمند این بهترین کاری بوده که میتوانستید در حقشان بکنید.
نظرات 1 + ارسال نظر
ǷЯΐʞŁϓ دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 10:17 ب.ظ


آن که دگر رفت، دگر رفته است
یه مثل قدیمی هست که میگه: آب رفته به جوی برنمیگرده...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد